Wymiana licznika

Zasady i sposób wymiany obecnych liczników na nowe inteligentne urządzenia są dokładnie takie same, jak w ramach dotychczas zrealizowanych wymian. Przypominamy, że montaż licznika jest bezpłatny.
Podstawowe informacje

Montaż licznika zdalnego odczytu jest bezpłatny.Wymiana licznika nie powoduje zmian w warunkach umowy, nie wymaga podpisania aneksu ani nowej umowy. Wymiany liczników dokonują przedstawiciele TAURON Dystrybucja S.A. - wymiany realizowane są od poniedziałku do soboty. Elektromonterzy posiadają imienne identyfikatory i legitymacje. Dane elektromontera można sprawdzić od poniedziałku do piątku pod numerem infolinii 32 606 0 616 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego, z którego wykonywane jest połączenie przez Klienta).

Inteligentne liczniki

Jak przebiega wymiana?


Wzór legitymacji:

grafika przedstawia wzór legitymacji kontrolującego Tauron Dystrybucja, gdzie z lewej strony jest logo firmy i dwa pionowe paski, jeden żółty a drugi czarny, na pozostałej części legitymacji na zielonym tle jest zamieszczony opis uprawnień kontrolującego, zdjęcie i dane osobowe

Przebieg montażu

Informacja montera o konieczności wyłączenia napięcia, Demontaż dotychczasowego licznika, Montaż licznika ze zdalnym odczytem, Załączenie napięcia, Sprawdzenie poprawności działania nowego licznika, Oplombowanie.
Wymiana licznika trwa około 30 minut. Czas wyłączenia zasilania powinien być krótszy.

Po wymianie licznika, monter pozostawia odbiorcy zawiadomienie o dokonanej wymianie licznika.
W przypadku braku odbiorcy podczas wymiany, zawiadomienie pozostawione będzie w skrzynce pocztowej - jeżeli jest dostępna.


Obecność podczas wymiany licznika

W przypadku domów jednorodzinnych, gdzie liczniki są zamontowane wewnątrz obiektu, obecność właściciela jest niezbędna.W przypadku zabudowy wielorodzinnej, gdzie liczniki znajdują się na klatkach schodowych, obecność mieszkańców nie jest konieczna.